Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na podkategórie Preskočiť na hlavný obsah
Nedeľa, 18.04.2021, meniny má Valér
Hlavne menu Vychytané darčeky
Hlavny obsah

Život IT technika

Predchádzajúci príspevok

PONDELOK

9:05
Príchod do práce. Káva, čítanie novín.
9:20
Volala učtáreň, vraj sa nemôžu pripojiť k serveru Accounting. Siahol som po notese a poskytol im štandardnú odpoveď č.112:"Hmm, ale mne to funguje.". Blekotal som ešte chvíľu a potom som im poradil, aby skúsili rebootovať a prilogovať sa znovu. Medzitým som z UPŠ-ky odpojil kávovar (kafe už aj tak dochádzalo) a pripojil späť kábel od servera Accounting. Z učtárne volali za chvíľu znovu a vraveli, že je všetko v poriadku. Predsa len, niet nad spokojného užívateľa.
10:20
Tá krava z marketingu sa sťažovala, že jej nefunguje modem. Zamumlal som, že jej dám nášho špecialistu na komunikácie, a prepojil som hovor do údržbárskeho kamrlíku. Tá moderná kancelárska technika dokáže skutočne ušetriť veľa práce!
10:50
Zastavil sa u mňa šéf; množia sa vraj sťažnosti na kvalitu užívateľskej podpory. Spýtal som sa, kto sa sťažuje - samozrejme, marketing. Šéf povedal, že to bude riešiť, oznámil, že zbytok dňa tu už nebude, a odišiel hrať squash.
11:05
Ten pondelok ma vždy zmáha. Zapísal som do knihy "Odchod za účelom nákupu diskiet" a vypadol som do mesta.
16:20
Príchod z "nákupu diskiet". Pozrel som sa na záznamník, bol prázdny. Asi to bolo tým, že som zabudol zapojiť telefón. Napravil som to a doplnil záznamy v denníku.
16:25
Odchod.


UTOROK

9:10
Zase sa u mňa zastavil šéf a znovu chcel preberať sťažnosti tej kravy z marketingu. Ukázal som mu nový screensaver Hot Amanda, ktorý som minulý týždeň stiahol z Internetu. Šéfovi sa moc páčil - chcel po mne kópiu. Dal som mu disketu a spýtal som sa ho, ako sa budú tie sťažnosti riešiť, odpovedal, že bude asi nutné prijať ďalšieho pracovníka, pretože ja už sám na všetko nestačím.
9:50
Dorazil som do ôsmej úrovne DOOMa.
10:25
Volal odborný poradca výrobného námestka. Chcel vedieť, ako sa maľuje v Exceli graf. Povedal som mu, že na tak špeciálne úlohy máme odborného poradcu, a prepojil som hovor do kamrlíku údržbárov. Ešteže máme tie moderné telefóny!
11:00
Prišiel údržbár. Hovoril, že mu stále volajú nejakí ľudia a pýtajú sa na podivné veci. Povedal som mu, že ho zaškolím, keď za mňa hodinku posedí pri telefóne. Súhlasil.
11:05
Odchod na obed.
14:00
Návrat z obedu. Údržbár poctivo sedel pri telefóne. Hovoril, že stále zvonil telefón, a preto všetky volania presmeroval do kantíny. Ten chlap je fakt dobrý!
14:10
Začal som údržbára (volá sa Fanda) učiť DOOM. Bol učenlivý, a už za pár hodín ma dokázal odbachnúť. Začal som tušiť, že tento chlapík má pred sebou budúcnosť.
16:00
Fandovi končila smena, tak sme skončili i školenie o DOOMe. Mne ostala ešte hodina. Rozmýšľal som, čo mám robiť, a spomenul som si na server Accounting zo včerajška. Skúsil som teda niekoľkokrát za sebou stlačiť hlavný vypínač, aby som si overil, či funguje. Vypínač fungoval bez problému; horšie to bolo s UPŠ-kou a sa serverom.
16:30
Odchod.


STREDA

8:30
Šéf dodržal slovo a priviedol nového človeka na technickou podporu. Nejaký Milan. Ukázal som mu teda miestnosť so servermi switch a posadil som mu na stôl počítač. Trochu síce protestoval, že dostal len PC-XT, ale uistil som ho, že na Windows mu čiernobiely displej úplne stačí.
9:00
Milanov počítač skončil bootovanie. Milan sa hneď začal zaujímať, ako sa pripojí k sieti; vytvoril som mu teda užívateľské meno. Nastavil som minimálnu dĺžku hesla na 64 znakov, nech si chlapec tiež trochu užije.
9:15
Volali z učtárne, že potrebujú vytvoriť užívateľské meno pre nejakú novú pracovníčku. Odpovedal som, že k tomu potrebujú špeciálny formulár podpísaný vedúcim oddelenia, všetkými ostatnými vedúcimi pracovníkmi, skladníkom a riaditeľom. Trochu sa divili, ale mne už to bolo jedno, pretože som zavesil.
10:05
Volala nejaká Lenka z učtárne, že vraj potrebuje heslo na sieť. Podľa hlasu vypadala na 19 až 20; spýtal som sa jej teda na meno, priezvisko, dátum narodenia, rodinný stav a adresu. Odhad sa potvrdil - 19 a slobodná. Povedal som jej teda, že jej večer heslo doručím osobne domov.
11:05
Milan konečne rozchodil svoje x-téčko a začal zháňať nejakú prácu. Poslal som ho pre cigára; len nech sa mladý zaučuje.
11:20
Milan priniesol cigára. Ukázal som mu manuál k systému AS-400 a posadil ho k telefónu, nech si vyskúša i prax. Odchod na obed.
16:00
Návrat z obeda. Milan sa evidentne zrútil - asi tri hodiny sa vraj márne pokúšal rozchodiť server Accounting. Vynadal som mu a poslal som ho pre ďalšie cigára. Potom som znovu zapojil k serveru ethernetový kábel. Obraz na televízii sa síce trochu zhoršil, ale práca ma koniec koncov prednosť.
16:10
Sekretárka z personálneho chcela vedieť, ako sa spúšťa kontrola pravopisu. Poradil som jej klávesovú skratku Ctrl+Alt+Del. Poďakovala a zavesila.
16:30
Na záchode som nachytal Milana, ako študuje noviny s inzerátmi so zamestnaním. Pomyslel som si, že deň sa celkom vydaril, a odišiel som domov.


ŠTVRTOK

8:30
Znovu sa objavil šéf. To sem chce chodiť každé ráno? Veď si ani nestačím prečítať noviny! Tentokrát našťastie priniesol dobrú správu - Milan vraj odkázal, že už do práce nepríde. Povedal som, že dneska je fakt ťažké zohnať človeka, ktorý za niečo stojí. To tak, deliť sa o toto teplé miestečko ešte s niekým iným!
8:55
Volá ktosi z logistiky, že vraj nemôže rozchodiť české fonty. Spýtal som sa ho, aký čip ma na videokarte; nevedel. Zdrbal som ho teda, nech si najprv zistí základné informácie o svojom počítači a potom nech mi znovu zavolá.
9:15
Znovu volal ten z logistiky; dozvedel sa, že čipy na videokarte nemajú s fontami nič spoločné. Odpovedal som mu, že som sa taktiež nepýtal na videokartu, ale na grafickou kartu. Ospravedlnil sa, povedal že to zistí, a zavesil.
9:30
Volali z ekonomického, že sa im na faktúrach objavujú miesto mäkčeňov a čiarok prehlásky. Bol to už druhý prípad s fontami v jednom dni, takže som im sľúbil, že s tým niečo urobím. Po chvíli premýšľania som sa rozhodol, že zmením centrálne všetky šablóny dokumentov. Nastavil som biele písmo na bielom pozadí; pre istotu som ešte zmenil štandardný font na Wingdings.
10:00
Uprostred deviatej úrovne DOOMu sa u ma zastavil Fanda a spýtal sa, či by som nezašiel na obed. Predstavil som si, koľko ma ešte čaká sprostých dotazov na fonty, a išiel som s ním.


PIATOK

8:00
Návrat z obeda.
8:25
Nejaký nešťastník z plánovacieho volal, že zabudol heslo, a žiadal radu. Poradil som mu teda, aby použil špeciálnu procedúru pre obnovu hesla - FDISK. Nešťastník poďakoval a zavesil. Panebože, aj títo ľudia majú volebné právo?
8:35
Zase volal ten z plánovacieho. Problém s heslom bol vyriešený, zato sa objavil iný - pri bootovaní mu systém hlásil "Error accessing Drive 0". Povedal som mu, že to je hardwarový problém a že potrebuje nový počítač.
9:15
Malér; ten nešťastník, ktorého som včera v DOOMu odbachol na šiestej úrovni, bol šéf. Vtrhol ku mne rozčúlený do kancelárie a nereagoval ani na môj nový screensaver Obsession. Od pondelka mám padáka.
10:00
Robím to, čo predvčerom Milan, t.j. prehľadávam inzeráty so zamestnaniami a na pár vybraných skúšam volať. V prestávkach medzi telefonátmi robím úpravu makier - pridávam príkaz DeleteDocument. Bez dobrej systémovej podpory sa proste žiadna firma neobíde.
11:15
Zohnal som nové miesto. Je to dokonca rovnaká funkcia, akú som mal tu, a to v jednej softwarovej firme, ktorá vlani uviedla na trh nový operačný systém. Posielam teda do siete na rozlúčku červa a balím si hrnček na kafe.
Zbohom!
Obrázok k textu Život IT technika


Hodnoť: hodnotenie 1/4hodnotenie 2/4hodnotenie 3/4hodnotenie 4/4(4/4)
Kategória: Texty » Vtipné texty
Zobrazené: 3 556 x Pridal: Peter (12.10.2009, 02:00)

Komentáre

Príspevok ešte nebol okomentovaný.




Pridanie komentáru

*Autor:
*Správa:
*Overovací reťazec (bez prvého znaku):Captcha! Pokiaľ nie ste schopný prečítať z nejakého dôvodu text na tomto obrázku, kontaktujte nás prostredníctvom e-mailu.
Zaslať upozornenie na nevhodný alebo závadný príspevok.
Email
(nepovinný):
*Popis problému:
*Overovací reťazec(bez prvého znaku):Captcha! Pokiaľ nie ste schopný prečítať z nejakého dôvodu text na tomto obrázku, kontaktujte nás prostredníctvom e-mailu.